APEL CĂTRE DESIGNERII LOCALI

Prezintă-ți creația la Săptămâna Designului de anul acesta!

Anul acesta, Săptămâna Designului oferă oportunitatea tuturor designerilor locali (graficieni, arhitecți, designeri) de a-și prezenta lucrările pe durata evenimentului. Cei interesați își pot trimite cererile în format electronic până la 2024. szeptember 22 , la adresa de email sepsidesignweek@gmail.com.

Pentru înscriere, este necesar:

  • o scurtă descriere a creației, prezentarea acesteia și ilustrarea în format foto.

Lucrările primite vor fi selecționate, iar creațiile alese vor fi expuse în perioada 8–13 octombrie la Fabrica de Tutun. Taxa de participare este de 200 lei, care include costurile de imprimare a planurilor.

Prin această inițiativă dorim să sprijinim industria creativă locală, așa că așteptăm înscrierile voastre cu nerăbdare!

Concurs Cricova

ANUNȚ

Pentru cei care iubesc să viseze, recomandăm concursul de graphic design pentru eticheta vinului Tramonto de la crama Cricova, organizat în cadrul evenimentului  Design Week Sfântu Gheorghe.

Ești designer sau ilustrator?

Atunci acesta este concursul tău!

Înscrie-te până pe 4 octombrie cu un design grafic care să se potrivească celor trei tipuri de vinuri din familia Tramonto (alb, rosé, roșu).

PREMIUL I
Un weekend la crama Cricova pentru două persoane (cazare, masă, degustare de vinuri), și numele câștigătorului pe etichetă, sub forma: „Realizat în cadrul evenimentului Design Week Sfântu Gheorghe, realizat de către [nume]”

PREMIUL II – Premiul de Popularitate
O selecție de vinuri şi spumante Cricova.

CUM TE ÎNSCRII?

1. Creează un design potrivit
Nu există restricții, dar nu uita că propunerea ta trebuie să fie realizată pentru toate cele trei tipuri de vin din gama Tramonto (Tramonto Vin Fetească Neagră Rosé, Tramonto Vin Fetească Albă, Tramonto Vin Rară Neagră).

2. Descarcă fișierele
CLICK AICI pentru a descărca șablonul planșelor, și aici pentru datele tehnice. După descărcarea fișierele .pdf, plasează designul tău în șablon.

3. Trimite propunerea prin e-mail
După ce ai finalizat pașii anteriori, trimite propunerea ta grafică la adresa de e-mail sepsidesignweek@gmail.com, cu subiectul: „Concursul de graphic design pentru eticheta vinului Tramonto de la crama Cricova, organizat în cadrul evenimentului Design Week Sfântu Gheorghe„. Nu uita: termenul limită pentru înscriere este 4 octombrie!

CÂTEVA SFATURI pentru a-ți porni ideile!

Gama de vinuri este lansată sub denumirea „Tramonto”, care în italiană înseamnă „apus de soare”. Numele este menit să evoce imaginea unui apus liniștit, asociat cu momente de relaxare și reflecție.

  • Tramonto Vin Fetească Neagră Rosé: Un vin rosé elegant, obținut din struguri Fetească Neagră, care se remarcă prin arome fructate de zmeură și cireșe, cu un gust echilibrat și răcoritor.
  • Tramonto Vin Fetească Albă: Un vin alb rafinat, produs din struguri Fetească Albă, renumit pentru buchetul său floral delicat și aromele proaspete de citrice, cu o aciditate perfectă.
  • Tramonto Vin Rară Neagră: Un vin roșu complex, realizat din struguri Rară Neagră, cu arome intense de fructe de pădure și condimente, ideal pentru preparate din carne roșie și brânzeturi maturate.

Regulament concurs graphic design pentru eticheta vinului Tramonto de la crama Cricova în cadrul evenimentului Design Week Sfântu Gheorghe

Reguli generale de participare ale concursului de creație a etichetei vinului Tramonto de la crama Cricova, desfășurat în perioada 11.09.2024-4.10.2024

Art 1. Organizatorii

1.1 Concursul este organizat de două entități:

  • Asociația „Focus Rectus”, având sediul în Sfântu Gheorghe, Str. Ciucului nr. 14, înmatriculată la Registrul Comerțului sub cod fiscal 28316519, telefon 0744307104, email sepsidesignweek@gmail.com;
  • CRAMELE CRICOVA SRL cu sediul în Str. Zepelinului nr. 5, Corbeanca, jud. Ilfov având cod unic de înregistrare nr RO26395770, înscrisă la ORC sub nr J23/136/2010, reprezentată legal prin BOBUȚAC SERGIU – Administrator, ambele denumite în continuare „Organizatorii”.

1.2 Facebook nu are niciun fel de răspundere/implicare în legătură cu organizarea, promovarea, sponsorizarea sau derularea acestui concurs.

1.3 Prezentul regulament este valabil începând cu data de 11.09.2024, până pe 4.10.2024, în conformitate cu prezentii „Termeni și Condiții”, care sunt obligatorii pentru toți participanții.

1.4 Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica sau schimba prezentul „Regulament”.

Art. 2 Locul și perioada de desfășurare al concursului

2.1 Concursul se va desfășura pe pagina https://designweek.ro/ și pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/sepsidesignweek, începând cu data de [data început], până pe [data sfârșit], ora [oră sfârșit].

2.2 Orice propunere de design sosită via email după această dată, va fi nulă și nu va intra în concurs.

Art. 3 Criterii de participare

3.1 Participanții la concurs sunt obligați să respecte termenii și condițiile regulamentului potrivit celor menționate mai jos (denumit în continuare “Regulament”).

3.2 La acest concurs pot participa toate persoanele fizice, cetățeni români sau străini, cu vârsta peste 18 ani.

3.3 Reguli privind utilizarea inteligenței artificiale

3.3.1 Participanții la acest concurs iau la cunoștință faptul că utilizarea inteligenței artificiale (AI) este strict interzisă. Orice utilizare a instrumentelor sau software-urilor bazate pe inteligență artificială nu este permisă. Organizatorii își rezervă dreptul de a solicita oricând, în cazuri justificate, fișierele sursă, documentația sau alte dovezi de la participanți, pentru a se asigura că nu s-a utilizat inteligența artificială. În cazul în care se dovedește că AI a fost utilizată, organizatorii au dreptul de a descalifica imediat participantul din concurs, iar lucrările depuse vor fi considerate invalide.

Art. 4 Mecanismul concursului

4.1 Pentru a participa la acest concurs, utilizatorii trebuie să trimită via e-mail o singură propunere grafică pentru validare de către echipa [nume concurs], la adresa: sepsidesignweek@gmail.com.

  1. Planșă de prezentare 100×70 cm (care se poate descărca de la site-ul https://designweek.ro/) cu propunerile grafice pentru cele 3 tipuri de etichete (alb, rosé, roșu), și antetul completat cu informațiile necesare.
  2. Propunerile grafice în format jpg (1000×1000 px) cu toate cele 3 tipuri de etichete propuse (alb, rosé, roșu).

4.2 Familia de produse Tramonto include trei vinuri remarcabile, disponibile exclusiv pe piața din România:

  • Tramonto Vin Fetească Neagră Rose: Un vin rose elegant, obținut din struguri de soi Fetească Neagră, care se evidențiază prin note fructate de zmeură și cireșe, având un gust echilibrat și răcoritor.
  • Tramonto Vin Fetească Albă: Un vin alb rafinat, realizat din soiul Fetească Albă, cunoscut pentru buchetul său floral delicat și aromele proaspete de citrice, cu o aciditate perfectă.
  • Tramonto Vin Rară Neagră: Un vin roșu complex, creat din struguri Rară Neagră, cu arome intense de fructe de pădure și condimente, potrivit pentru preparate din carne roșie și brânzeturi maturate.

Aceste vinuri, sub denumirea Tramonto, ce înseamnă „apus” în italiană, sunt menite să evoce imaginea unui apus de soare liniștitor, un moment de relaxare și contemplare.

4.3 Eticheta trebuie să reflecte întru totul identitatea acestei denumiri, promovând un spirit tânăr, dinamic, modern și inovativ. Mesajul transmis prin designul etichetei trebuie să corespundă întocmai identității Tramonto, adaptabil celor trei tipuri de vin și sticlei transparente.

4.4 Informații obligatorii pe etichete: Etichetele trebuie să includă denumirea produsului „Tramonto” și numele fiecărui sortiment. Totuși, anumite informații (precum conținutul de alcool, codul de bare, etc.) trebuie lăsate necompletate, urmând să fie adăugate ulterior de organizatori.

4.5 Designul etichetei nu este limitat la două părți: Creatorul are libertatea de a alege dacă eticheta va avea două părți (față și spate) sau nu. În ambele cazuri, trebuie proiectate atât partea din față, cât și partea din spate a etichetei.Forma etichetei nu este limitată.

4.6 Designul etichetei trebuie să fie adaptabil celor trei tipuri de Tramonto, precum și sticlei de tip „Bordeaux” transparente. Pentru a facilita acest proces, punem la dispoziție desene tehnice.

4.7 Elemente vizuale obligatorii de folosit:

  • Logo-ul Cricova
  • Denumirea Tramonto
  • Numele fiecăruia dintre cele trei sortimente de vin
  • Informațiile care trebuie să apară pe partea din spate a etichetei.

4.8 Logo-ul, forma sticlei și informațiile care trebuie să apară pe parte din spate pot fi accesate la acest link, și sablonul la următorul link.

Art. 5 Premii

5.1 Întâlnind toate condițiile de mai sus, participanții intră în cursa de câștigare a 2 premii diferite:

a) PREMIUL I – Marele Câștigător
Un weekend la crama Cricova pentru două persoane (cazare, masă, degustare de vinuri), și numele câștigătorului pe etichetă, sub forma: „Realizat în cadrul evenimentului Design Week Sfântu Gheorghe, realizat de către [nume]”.

b) PREMIUL II – Premiul de Popularitate
O selecție de vinuri şi spumante Cricova.

Notă importantă: Câștigătorii sunt de acord să cedeze drepturile asupra designului organizatorilor, iar Cricova va avea libertatea de a utiliza eticheta liber.

Art. 6 Calendar desfășurare concurs și acordare a premiilor

6.1 Prezentul concurs se va desfășura în perioada 11.09.20244.10.2024,, 22.00, ora României. Orice candidatură trimisă mai devreme sau mai târziu de această dată nu va mai fi luată în considerare.

6.2 Toate candidaturile trimise pe sepsidesignweek@gmail.com care întrunesc integral condițiile de participare menționate mai sus, vor fi postate în ordine cronologică pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/sepsidesignweek, în perioada [4.10.2024-8.10.2024].

6.3 După încheierea perioadei de înscriere în concurs (adică 4.10.2024), Organizatorul va crea pe pagina de Facebook oficială https://www.facebook.com/sepsidesignweek un album denumit “Candidaturi concurs << Concurs graphic design pentru eticheta vinului Tramonto de la crama Cricova în cadrul evenimentului Design Week Sfântu Gheorghe >>” (începând cu data de [5.10.2024]), în ]care va face publice toate candidaturile care au fost admise în concurs..

Art. 7 Diverse

7.1 Organizatorul își rezervă dreptul de a șterge orice comentariu care nu se încadrează în tema concursului sau care folosește un limbaj neadecvat comunicării online. În cazul în care un utilizator se înscrie în concurs fără a îndeplini condițiile de participare, organizatorul își rezervă dreptul de a-l elimina din concurs și a șterge comentariile acestuia.

7.2 Solutionarea eventualelor litigii
Legea aplicabilă – Orice eventuală contestație poate fi formulată în scris de către participant și depusă personal sau expediată prin poștă, în termen de 10.10.2024 – 11.10.2024. de la data încheierii concursului, pe adresa: sepsidesignweek@gmail.com. Contestația se va soluționa, în termen de 2 zile de la primire.7.3 Câștigătorii concursului vor fi anunțați în data de 10.10.2024, prin publicare pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/sepsidesignweek, după ce organizatorul va valida datele de identificare ale concurenților și după ce va verifica respectarea tuturor condițiilor de participare la concurs așa cum sunt arătate în prezentul regulament. De asemenea, câștigătorii vor fi înștiințați telefonic sau via email, după ce au furnizat aceste date și au fost validați, asupra datei premierii. Câștigătorii vor prezenta cartea de identitate în original în cazul ridicării premiilor sau participării la evenimentul Design Week Sf.Gheorghe. Premiile vor fi predate câștigătorilor pe baza de proces verbal de predare – primire, după semnarea de către câștigători a convenției de cedare irevocabilă și necondiționată a drepturilor de proprietate intelectuală către organizator, fără vreo pretenție material.

Program

19:00 Eveniment de deschidere – Cafeneaua de Design, la Fabrica de Țigarete

19:30 Vernisajul expoziției – Etajul I al Fabricii de Țigarete
Expoziții:

  • Expoziția designerilor locali
  • Expoziția-  FISE (HU)
  • METU – Best of 2024 (Universitatea Metropolitană din Budapesta) (HU)
  • Expoziția –  Universității din Sopron și Tabăra de Design Csernáton 2023 (HU)
  • Expoziția – Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca (RO)
  • Expoziția – Universității Naționale de Arte din București (UNARTE) (RO)
  • Expoziția –  Universității Transilvania din Brașov (RO)
  • Expoziția – Universității Creștine Partium (RO)
  • Reproiectarea etichetei de vin Cricova Tramonto în cadrul concursului 
  • Instalație METU x Sopron sub conducerea designerilor locali
  • Auto Bogyo 

20:00 – 22:00 Networking – Cafeneaua de Design

  • 10:00 – 20:00 Expoziție – Fabrica de Țigarete, Etajul I
  • 10:00 – 14:00 WORKSHOP: Atelier 3D – Descoperă lumea imprimării 3D cu Wieb Toys (înscriere prealabilă necesară pentru grupuri)  – Fabrica de Țigarete, Etajul I
  • 14:00 WORKSHOP: Atelier de Design de personaje fantasy cu metode analogice (înscriere prealabilă necesară)  – Fabrica de Țigarete, Etajul I 
  • 16:00 – 17:00 Masă rotundă universitară – Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca, Universitatea Națională de Arte București, Universitatea Transilvania din Brașov, clusterul ProWood (RO) – Cafeneaua de Design
  • 17:00 – 18:00 PREZENTARE: ÎMPREUNĂ PENTRU TINERI – sprijinirea talentelor și a debutului în carieră în stilul FISE – MASCHER Róbert (HU)  – Cafeneaua de Design
  • 18:30 – 19:20  PREZENTARE: Proiecții de animație și discuție – Universitatea Metropolitană din Budapesta (HU) – Cafeneaua de Design

20:00 – 23:00 Networking – Cafeneaua de Design

10:00 – 20:00 Expoziție – Fabrica de Țigarete, Etajul I

10:00 – 14:00 WORKSHOP: Atelier 3D – Descoperă lumea imprimării 3D cu Wieb Toys (înscriere prealabilă necesară pentru grupuri)

12:00 – 13:00 PREZENTARE: Contemporan simplu – Szabó Tamás (HU)

14:00 – 16:30 WORKSHOP:  Atelier de vizualizare a datelor prin metode analogice cu Petrucz Ágnes (HU) (înscriere prealabilă necesară)

17:00 – 18:00 PREZENTARE: Costul incluziunii – beneficiile și costurile designului incluziv în spațiile publice – Lenkei Balázs, Universitatea din Sopron, Facultatea de Inginerie Forestieră și Industrii Creative, Institutul de Industrii Creative (HU)

19:00 – 19:30 Anunțarea rezultatelor concursului Cricova

19:30 – 21:00 Degustare de vin – Wine & Cheese (Cricova, Arkäse, Park Hotel & Restaurant) (RO/HU)

20:00 – 23:00 Networking  – Cafeneaua de Design

10:00 – 20:00 Expoziție – Fabrica de Țigarete, Etajul I

10:00 – 14:00 WORKSHOP: Atelier 3D – Descoperă lumea imprimării 3D cu Wieb Toys (înscriere prealabilă necesară pentru grupuri)

15:00 – 18:00 WORKSHOP: ROMANI DESIGN – Atelier (înscriere prealabilă necesară)

16:00 – 17:00 Masă rotundă universitară (HU) – Universitatea Metropolitană din Budapesta, Universitatea din Sopron, Universitatea Creștină Partium (HU)

17:00 – 18:30 PREZENTARE: Prezentare: UX la granița științei – funcționează totul conform regulilor? – Ravai-Nagy Aranka în parteneriat cu Egnosis (HU)

19:00 – 20:00 Food Design – Beyond by B The Hotel  (înscriere prealabilă necesară)

20:00 – 00:00 Networking – Cafeneaua de Design, DJ BRNY

10:00 – 20:00 Expoziție – Fabrica de Țigarete, Etajul I

10:00 WORKSHOP: Atelier de legare de cărți – Universitatea Creștină Partium (înscriere prealabilă necesară) – Fabrica de Țigarete, Etajul I

14:00 – 16:00 Proiecție de animații – Universitatea Creștină Partium  – Cafeneaua de Design

18:00 Fashion Show (RO/HU) – UNARTE | Szőcs Ramóna | Szebeni Zsuzsa | Szalai Katalin | Szakács Ágnes | KreaKids | Könczei Alpár | Jánosi Ágnes | Antal Hajnal | Romani Design – Fabrica de Țigarete, Etajul I

21:00 – 00:00 Networking –  – Cafeneaua de Design, DJ Night Manager

10:00 – 16:00 Expoziție – Fabrica de Țigarete, Etajul I

bilete

  • Bilete expoziție: 15 lei
  • Bilet expoziție pentru studenți: 10 lej
  • Bilet Workshop: 30 lej (imprimare 3D, legare de cărți)
  • Nighshift: 25 lej
  • Food Design: 50 lej
  • Fashion Show: 35 lej

(pentru copiii sub 16 ani intrarea este liberă)

Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica programul.

Săptămâna trecută, Fabrica de Țigarete din Sfântu Gheorghe a fost plină de programele dedicate designului.

Timp de cinci zile, atelierele, prezentările și expozițiile au atras atât profesioniștii, cât și vizitatorii interesați de această industrie. Evenimentul de închidere a Design Week-ului, și totodată punctul culminant, a fost prezentarea de modă.

Fashion Show-ul de sâmbătă s-a bucurat, ca de obicei, de mare succes și a umplut primul etajul al clădirii cu creații vestimentare colorate, dar și îndrăznețe. Atracția serii a fost colecția Romani Design din Budapesta, inspirată din cultura romă. De asemenea, pe podium au fost prezentate creațiile unor designeri locali, precum și lucrările studenților de la KreaKids Studio din Târgu Secuiesc și de la Universitatea Națională de Arte din București, ceea ce a pus în lumină perspectiva generațiilor viitoare asupra modei.

Szebeni Zsuzsa, directorul Institutului Liszt din Sfântu Gheorghe, a dorit să sublinieze că a avut loc o colaborare fructuoasă între organizatorii Design Week-ului și Institutul Liszt. Ea a adăugat că a fost o mare bucurie să se implice în organizarea prezentării de modă din acest an și să aducă la Sfântu Gheorghe colecția Romani Design. În plus, Asociația Artwise a avut un rol esențial în organizarea și desfășurarea prezentării de modă din acest an.

Unul dintre organizatorii Design Week-lui, Kovács Zenkő Bernadett, și-a exprimat bucuria că orașul a fost plin în ultimele zile de cultură contemporană, arte decorative și design. „Ne-am bucurat enorm că designerii, profesorii universitari și studenții care ne-au vizitat au putut simți energia orașului nostru, iar Sfântu Gheorghe a intrat pe harta designului. Evenimentul nostru servește ca un punct de întâlnire între București și Sopron.”

La rândul său, fondatorul evenimentului, Damokos Csaba, a rememorat începuturile. „Săptămâna Designului atrage tot mai mult interes de la an la an. În urmă cu câțiva ani, am conceput acest eveniment împreună cu Salat-Zakariás Csaga. Între timp, ni s-a alăturat o nouă generație, aducând cu ei o perspectivă nouă în cadrul evenimentului. Mă bucur că tineri designeri precum Gábor Boglárka și Kovács Zenkő Bernadett fac parte din această echipă”, a spus acesta.

Consider că este important să vorbim despre această profesie, să arătăm că existăm, că suntem noi, designerii. Din păcate, în județul Covasna încă sunt puțini cei care înțeleg ce înseamnă cu adevărat profesia de designer. Acest eveniment este o ocazie excelentă pentru deschidere și prezentare și servește ca un canal de comunicare bidirecțional atât către generația viitoare, cât și către antreprenorii locali. Sper că am reușit să le oferim studenților interesați de acest domeniu o privire asupra ofertei universităților și să apropiem profesia de design de atenția antreprenorilor locali”, a subliniat organizatorul Salat-Zakariás Csaga în legătură cu evenimentul.

Organizatorii evenimentului au împărtășit cu satisfacție faptul că anul acesta au participat peste o mie de vizitatori la expoziții și la programele evenimentului. De asemenea, au menționat că evenimentul oferă o platformă pentru dezvoltarea relațiilor cu universitățile de design, din București până la Sopron. În acest an, s-a acordat o atenție specială implicării designerilor locali, astfel luând naștere o colaborare profesională de succes cu compania locală Egnosis. De la an la an, tot mai mulți studenți și tineri interesați de această profesie sunt atrași de eveniment, ceea ce le arată că designul are un viitor la Sfântu Gheorghe și în Secuime.

Organizatori: Asociația Focus Rectus, Institutul Liszt Sfântu Gheorghe, Csagasa Creative Studio, Asociația Artwise.

Parteneri: Clusterul ProWood, Universitatea Sopron, Universitatea Transilvania Brașov, Universitatea Metropolitană, Universitatea Națională de Arte din București, Universitatea de Artă și Design din Cluj, Universitatea Creștină Partium, KreaKids Studio, Koho Studio, Asociația Artwise, Teatrul Andrei Mureșanu.

Susținători: Consiliul Județean Covasna, Primăria Sfântu Gheorghe, Casa de Cultură Kónya Ádám, Fundația Comunitas, NKA, MMA, Cont-Exp, Baj Trans, Egnosis, Cricova, UDMR – Organizația Teritorială Trei Scaune, Kobak Design, Alfa Sound System, TTS Transilvania Tourist Service, Park Hotel & Restaurant, Malomkert, Arkäse, Depo, B the Hotel, Auto Bogyó, Teatrul Tamási Áron, Vogue Studio by Grüman-Csiki Csenge, Salonul ELit Hair, Balog Szendike, Lönhárd Beáta, Glamed by Kinga, Török Kincső.

Ajutoare în organizare: Ács Brigitta, Gajdó Szende, Igyártó Réka, Kiss Bence, Maróti Krisztina, Oláh Ildikó.

Galerie

  • 2024 Szombat »
  • 2024 Szombat Nightshift with Night Manager
designweek szervezok 2024
designweek szervezok 2024
designweek szponzorok 2024
designweek partnerek 2024